i4Sea | Επιτήρηση και Ανάλυση Κίνησης Θαλάσσιων Περιοχών με την αξιοποίηση Μεγάλων Δεδομένων

Περιγραφή

Επιτήρηση και Ανάλυση Κίνησης Θαλάσσιων Περιοχών με την αξιοποίηση Μεγάλων Δεδομένων

 


 

Στόχοι και Περιεχόμενο

Το έργο σχεδιάστηκε και ανέπτυξε μια καινοτόμο πλατφόρμα για τη συλλογή και την ανάλυση μεγάλων δεδομένων επιτήρησης θαλάσσιων περιοχών. Το όραμα του έργου είναι η αποτελεσματική και γρήγορη επεξεργασία, ολοκλήρωση και ανάλυση των δεδομένων αυτών με στόχο τη δημιουργία

 

(α) «Συνδυασμένης Επιχειρησιακής Εικόνας Πραγματικού Χρόνου» και

(β) «Συνδυασμένης Ιστορικής Εικόνας» επιτήρησης θαλάσσιων περιοχών.

 

Το έργο φιλοδοξεί να εξελίξει περαιτέρω ήδη ανεπτυγμένες τεχνικές επεξεργασίας δεδομένων και να αναπτύξει καινοτόμες λύσεις λογισμικού αξιοποιώντας έρευνα αιχμής που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του έργου πάνω σε αλγορίθμους επεξεργασίας δεδομένων στη μνήμη (in-memory databases), αλγορίθμους και μοντέλα παράλληλου προγραμματισμού και μεθόδους αναλυτικής μεγάλων δεδομένων (big data analytics).

Τα αποτελέσματα του έργου είναι πολύ σημαντικά για τον επιχειρηματικό τομέα που δραστηριοποιείται στην Οικονομία της Θάλασσας. Τα δε  ερευνητικά αποτελέσματα του έργου είναι άμεσα αξιοποιήσιμα σε μελλοντική τεχνολογική και λειτουργική επέκτασή του».

 


 

Υπόβαθρο και Σκοπιμότητα

Η επιτήρηση θαλάσσιων περιοχών, για τον προσδιορισμό της ακριβούς θέσης και δραστηριότητας των σκαφών, με άμεση επιρροή στην Οικονομία της Θάλασσας και στην επιτυχή εφαρμογή σχετικών εθνικών και ευρωπαϊκών κανονιστικών πλαισίων. Στην πρόκληση αυτή,  κεντρικό ρόλο έχει η χρήση δεδομένων ναυσιπλοΐας, που τροφοδοτούν συστήματα λήψης αποφάσεων σε διάφορα επίπεδα (επιχειρηματικά, περιβαλλοντικά, διοικητικά):

 

(α) δεδομένα VMS (Vessel Monitoring Systems) που εκπέμπονται από τις ειδικές συσκευές που φέρουν τα αλιευτικά σκάφη.

(β) δεδομένα AIS  (Automatic Identification System) που εκπέμπονται από όλα τα σκάφη που έχουν τη σχετική υποχρέωση με βάση τους διεθνείς κανόνες ναυσιπλοΐας .

(γ) δεδομένα που εκπέμπονται από ηλεκτρονικά μέσα επιτήρησης θαλάσσιας κυκλοφορίας (ραντάρ, θερμικές κάμερες).

 

Το Έργο καλείται να λύσει μια σειρά από ερευνητικά και τεχνολογικά ζητήματα  όπως:

  • Η ακρίβεια των δεδομένων
  • Ο όγκος των δεδομένων
  • Η Ανάλυση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο που δημιουργούν σημαντικά εμπόδια στη χρήση τους από τα συστήματα λήψης αποφάσεων στην επιτήρηση θαλάσσιων περιοχών»

 

 

More info: www.i4sea.eu/el